Informatika verseny - 2017 - Eredmények

Esemény időpontja: 

2017. november 06. hétfő 22:00

A Szegedi Szakképzési Centrum Vasvári Pál Gazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma az elmúlt tanévekhez hasonlóan a 2017/2018-as tanévben is hirdet informatika versenyt az érdeklődő nyolcadikosoknak és hetedikeseknek.

Az idén két kategóriában is hirdetünk versenyt:

  • alkalmazói kategóriában (a korábbi évekhez hasonlóan)
  • programozói kategóriában (amelyet az informatika ágazat iránt érdeklődőknek ajánlunk)

A verseny weboldala: http://infoverseny.vasvari.hu

Eredmények:

Informatika verseny 7-8. osztályosoknak (alkalmazói kategória) 2017/2018. tanév

 

Név

1. forduló

2. forduló

döntő

Összesen

helyezés

15

19

69

103

1.

Kovács Bence

14

18

65

97

1. hely

2.

Palágyi Márió

11

19

63

93

2. hely

3.

Szabó Viktor

11

16

63

90

3. hely

4.

Veszelovszki Ádám

13

17

60

90

3. hely

5.

Vass Marcell

12

16

60

88

4. hely

6.

Annus Gergő

11

15

61

87

5. hely

7.

Bak Péter

4,5

17

63

84,5

6. hely

8.

Mucsi Bálint

12

15

55

82

7. hely

9.

Lakatos Dávid

7,5

15

57

79,5

8. hely

10.

Nyerges Bálint

13

16

49

78

9. hely

11.

Zilahi Tibor

7,5

16

54

77,5

10. hely

12.

Vecsernyés Krisztián

12,5

18

46

76,5

11. hely

13.

Ördög Dániel

10

17

48

75

12. hely

14.

Zombori Ferenc

11

19

45

75

12. hely

15.

Kéki Máté

9

17

48

74

13. hely

16.

Mohácsi Regina

5,5

15

53

73,5

14. hely

17.

Kuktin Kristóf

10,5

16

46

72,5

15. hely

18.

Szikula Ádám

10

13

49

72

16. hely

19.

Nagybata Dávid

5

15

43

63

17. hely

20.

Szabó Zalán

8

14

41

63

17. hely

21.

Kránicz Noémi

6

13

42

61

18. hely

22.

Kecskeméti Vivien

8,5

17

27

52,5

19. hely

23.

Paluska Máté

8,5

12

31

51,5

20. hely

24.

Fürj Ádám

8,5

15

25

48,5

21. hely

25.

Domonkos Balázs

4,5

8

26

38,5

22. hely

26.

Rea Alex

7

9

18

34

23. hely

Informatika verseny 7-8. osztályosoknak (programozói kategória) 2017/2018. tanév

 

Név

1. forduló

2. forduló

döntő

Összesen

helyezés

19

28

32

79

1.

Kovács Bence

19

26

30

75,0

1. hely

2.

Nyerges Bálint

16,5

26

30

72,5

2. hely

3.

Szabó Viktor

17

22

32

71,0

3. hely

4.

Mucsi Bálint

17,5

24

26

67,5

4. hely

5.

Veszelovszki Ádám

17,5

19

29

65,5

5. hely

6.

Bak Péter

18

23

20

61,0

6. hely

7.

Vass Marcell

18

23

15

56,0

7. hely

8.

Vincze Enikő

17,5

23

9

49,5

8. hely

9.

Kéki Máté

9,5

17

14

40,5

9. hely

Versenykiírás:

Mindkét verseny 3 fordulós.

Az 1. forduló feladatait a verseny oldalán (http://infoverseny.vasvari.hu) találják meg az érdeklődők 2017. október 19-től. Regisztráció után a honlapon kell válaszolni a kérdésekre, vagy feltölteni a megoldást. Az 1. forduló beküldési határideje 2017. november 6. (hétfő).

A 2.  forduló feladatai az őszi szünet után kerülnek fel weblapunkra. A 2. forduló beküldési határideje 2017. november 24. (péntek).

A 3. forduló (döntő) iskolánkban lesz 2017. december 5-én (kedden) 15 órakor. A döntőbe jutott diákokat és tanáraikat e-mail-ben értesítjük november utolsó hetében.

Iskolánkról és a programokról további felvilágosítást kaphatnak a „Mi a pálya” című rendezvényen a Sportcsarnokban 2017. november 8-án, illetve a Pályaválasztási Vásáron 2017. november 16-17. között (Ifjúsági Ház), és november 18-án az Agórában a családi nap keretében.

Az alkalmazó verseny témakörei:

  • hardver és szoftver ismeretek,
  • Internet-használat, levelezés, hálózat
  • prezentációkészítés,
  • rajzolás (Paint-ben),
  • szövegszerkesztés (karakter- és bekezdésformázás, tabulátor és táblázat használata, képbeszúrás és formázás, fejléc/lábléc használata)
  • táblázatkezelés alapok (táblaformázás, egyszerű képletek, egyszerű matematikai és statisztikai függvények).

A programozói verseny témakörei:

  • programozási alapfogalmak,
  • algoritmusleíró módszerek – algoritmusok értelmezése,
  • Scratch-programozás (a második fordulóban és a döntőben egy scratch programot kell készíteni)

A programozás elmélet alapfogalmakat tartalmaz, amelyre könnyen rá tudnak a diákok keresni az Interneten. Még eddig nem volt ilyen versenyünk, ezért nincsenek korábbi évekből feladatok.

A második fordulóban egy olyan egyszerű scratch programra gondoltunk, amelynek a vázát adjuk meg, de a tanuló egyéni megoldást találhat, saját ötleteket vihet bele. A döntő 60 perces, ebben már konkrét irányított feladat lesz. Javasoljuk a http://scratch.inf.elte.hu/ oldalon nézzenek körül, a bevezető leckék cím alatt.

Ha lesz olyan jelentkező, aki mindkét kategóriában indul, akkor a döntőt nem 15:00 órától tartjuk, hanem 14:30-15:30 az egyik kategóriát, illetve 15:30-16:30 a másik kategóriát.

A döntőben az alábbi programok állnak rendelkezésre:

  • Windows 10 operációs rendszer
  • Office 2016
  • Scratch 2

Iskolai események: